Kaksplus.fi

Hakuna matata

Hakuna matata

Tuesday, 4 October 2016

#badmom


Hannan blogihaaste leviää netissä kulovalkean lailla joten niin minäkin tartun haasteeseen.
Olen ylpeästi bad mom, koska mä en vaan ikinä tule olemaan mikään täydellinen äiti.



Tässä mun häpeälistaa:

  • Nakitan koululaisiani leikkimään pihalla nelivuotiaan kanssa.
  • Me syödään viikottain kalapuikkoja lounaaksi.
  • Meillä ei kuunnella lasten lauluja, kajareista soi täysillä milloin mikäkin sattuu sillä hetkellä iskemään. Nykyään popitetaan paljon Vain elämää hittejä elikkäs Mikael Gabrielia ja Chisua. Ei paljon lapsia nappaa Frööbelin palikat. Kolmosluokkalaisen lempparilaulaja on Sanni. Että mitähän v*ttua, pienemmätki on sitä täysillä hoilanneet.
  • Unohdan lähes joka aamu pestä lasten hampaat. Illalla jynssään ne kyllä vaikka pikkutyypit olisivat jo nukahtaneet. 
  • Kiroilen lähes joka päivä. Okei. Ihan joka päivä. Ja isoon ääneen häpeilemättä.
  • En tiedä mitään lasten merkkivaatteista. Mikä ihmeen minirodini? 
  • Olen lepsu äiti, päästän lapset vähällä ja olen ehkä ennemmin lasten kaveri kuin tiukkapipo. Kotiarestia en anna jokaisesta jutusta, koska sittenhän ne on täällä mun kiusana 24/7.
  • Meillä ei ole mitään "vain yksi kaveri kerrallaan kylään" sääntöjä ja meillä saa naapurin lapset syödä leipää ja keksejä kaapista jos siltä tuntuu.
  • Jos haluan lapsivapaan illan saadaan se järkättyä ja nautin sydämeni kyllyydestä. En edes ajattele lapsia koko illan aikana.
  •  En innostu mistään vauvakerhoiluista tai muskareista. En jaksa myöskään höpistä taaperon kehitysvaiheista ja miten pottailut etenee. Kun ei se juttu nyt etene.
  • Vanhempainilloissa en jaksa tärkeillä mistään asioista, menen mistä aita on matalin ja pysyttelen taka-alalla sekä nyökyttelen muiden mukana.
  • Unohdan tarkistaa koululaisten läksyt.
  • Kerholaisen repusta on löytynyt homeinen leipä, kun olen unohtanut tyhjentää viime viikon eväät.
  • En askartelepaskartele lasten kanssa enkä neulo kenellekään yhtään mitään.
  • En edes tiedä onko meillä d-vitamiineja tällä hetkellä koko huushollissa.
  • Uhkailen, kiristän ja lahjon lapsia.  
  • Syön lapsilta salaa suklaata ja sipsejä.
  • Olen unohtanut olla hammaskeiju.
  • Olen joka paikassa joko myöhässä,etuajassa tai tulin vääränä päivänä.
  • Meidän lapsista 1/4 on kastettu. Ei olla vaan saatu aikaiseksi. Neljät synttärit vuodessakin on jo melko urakka!
  • Emme ota stressiä synttäreistä. Kakkupohja menee aina päin mäntyä joten se on aina kaupasta ostettu enkä tee lahjapusseja kavereille eikä meillä ole mitään ohjelmaakaan ellei synttärisankari itse ole sellaista keksinyt ja itse järkännyt.
  • Isommat lapset huitelee paljon pihalla kavereiden kanssa, mutta joskus saattaa olla että olen kuopuksen kanssa neljän seinän sisällä monta päivää putkeen. Koiraa me käytetään niin usein pihalla, etten lähde vielä erikseen istumaan hiekkalaatikolle. Kuopus saa kerhossa istua hiekkalaatikolla sydämensä kyllyydestä.
  • Kuopuksella ei ole omaa sänkyä. Neiti nukkuu vielä mun kainalossa. Todettiin, että pinnis vie ihan liikaa turhaa tilaa kämpässä ja se alkoikin toimia pyykkikorina.
  • Sometan ihan liikaa.
Tämä lista olisi ihan loputon, mutta ehkä tässä oli jo monelle paljon sulateltavaa.



6 comments:

  1. Ihanan rehellistä tekstiä Anne :) täö antaa aiheen huokaista ihanaa että mun lisäksi on muitakin epätäydellisiä äitejä! Kiitos jakamisesta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hyvä me! Ei se oo niin justiinsa !

      Delete
    2. Hyvä me! Ei se oo niin justiinsa !

      Delete
  2. Ompas teillä ihana perhe:) Oon lukenut koko sun blogin läpi tyyliin kolmessa päivässä kuin mitäkin romaania!:) Jään kyllä seuraamaan :)

    ReplyDelete